top of page

ΠΑΝΟΣ ΝΤΟΥΛΑΣ

 

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ 2017-18

ΣΥΝΟΛΙΚΑ

 

ΓΕΝΙΚΑ

 

Με βάση τα τελευταία στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα ο Αιρετός Β. Παληγιάννης για την Πρωτοβάθμια (ΠΑΛΗΓΙΑΝΝΗΣ, 2018) και ο Αιρετός Ν. Κορδής (ΚΟΡΔΗΣ, Πόσες προσλήψεις έχουν γίνει έως τώρα στη Β/θμια Εκπαίδευση, 2018) για τη Δευτεροβάθμια, οι αναπληρωτές συνολικά στην εκπαίδευση είναι 22.732, ένας αριθμός που τείνει να αυξάνεται χρόνο με τον χρόνο (ΚΟΡΔΗΣ, Η Δευτεροβάθμια Eκπαίδευση στην Ελλάδα το 2017, 2017).

 

ΑΝΑΛΟΓΙΑ ΜΟΝΙΜΩΝ-ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΣΥΝΟΛΙΚΑ

Αν αναλογιστούμε ότι ο αριθμός των μόνιμων εκπαιδευτικών είναι κατά προσέγγιση 134.000, τότε γύρω στο 15% των εκπαιδευτικών είναι αναπληρωτές (Διάγραμμα 1), με μεγαλύτερο ποσοστό στην Πρωτοβάθμια, όπως θα δούμε παρακάτω.

ΑΝΑ ΔΟΜΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΥΝΟΛΙΚΑ

Ανά Δομή Εκπαίδευσης, οι αναπληρωτές Γενικής είναι διπλάσιοι των αναπληρωτών Ειδικής, όπως φαίνεται στο Διάγραμμα 2:

ΑΝΑ ΕΡΓΑΣΙΑΚΗ ΣΧΕΣΗ ΣΥΝΟΛΙΚΑ

Ανά εργασιακή σχέση (δηλ πλήρους ή μειωμένου ωραρίου), σχεδόν το ένα δέκατον των αναπληρωτών δουλεύουν με μειωμένο ωράριο (και αποδοχές) όπως φαίνεται στο Διάγραμμα 3:

ΑΝΑ ΚΛΑΔΟ ΣΥΝΟΛΙΚΑ

Ανα κλάδο συνολικά, πλειοψηφούν οι Δάσκαλοι με το ¼ των προσλήψεων να είναι σε αυτόν τον κλάδο. Ακολουθούν κοντά στο 10% των συνολικών προσλήψεων οι Νηπιαγωγοί, Δάσκαλοι Ειδικής και Φιλόλογοι, όπως φαίνεται στο Διάγραμμα 4 και στο Διάγραμμα 5:

ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΓΕΝΙΚΑ

Στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση οι προσλήψεις αναπληρωτών ξεπέρασαν τις 15.000 (συγκεκριμένα 15.165 μέχρι στιγμής), όπως σημειώνεται στο πιο πρόσφατο σχετικό άρθρο (ΠΑΛΗΓΙΑΝΝΗΣ, 2018), παρά τις αλλαγές που έγιναν με την καθιέρωση 6ωρου στα Δημοτικά (ΤΟΥΛΓΑΡΙΔΗΣ, 2016).

 

ΑΝΑΛΟΓΙΑ ΜΟΝΙΜΩΝ-ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ

Αυτό σημαίνει ότι οι αναπληρωτές είναι  πλέον σχεδόν το 20% των εκπαιδευτικών που δουλεύουν στην Πρωτοβάθμια, όπως φαίνεται στο Διάγραμμα 6. Αυτό το ποσοστό πιθανώς είναι πιο αυξημένο σε δυσπρόσιτες περιοχές και στην Ειδική Αγωγή, αλλά δεν υπάρχουν ακόμη συγκεκριμένα στοιχεία.

ΑΝΑ ΔΟΜΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ

Οι περισσότεροι αναπληρωτές (πάνω από τα δύο τρίτα) στην Πρωτοβάθμια δουλεύουν στη Γενική Αγωγή. Μια γενική εικόνα της κατανομής ανα δομή εκπαίδευσης είναι αυτή που φαίνεται στο Διάγραμμα 7:

ΑΝΑ ΕΡΓΑΣΙΑΚΗ ΣΧΕΣΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ

Η συντριπτική πλειοψηφία των αναπληρωτών είναι πλήρους ωραρίου στην Πρωτοβάθμια, όπως φαίνεται στο Διάγραμμα 8:

ΑΝΑ ΚΛΑΔΟ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ

Ανά Ειδικότητα/Κλάδο κατανέμονται όπως μας δείχνει ο Πίνακας 1, με την πλειοψηφία να ανήκει στους κλάδους ΠΕ70 (Δασκάλων) και Νηπιαγωγών, όπως φαίνεται στο Διάγραμμα 9:

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΓΕΝΙΚΑ

 

Στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση οι αναπληρωτές ξεπέρασαν τις 7.500 (συγκεκριμένα 7.567), το υψηλότερο νούμερο μετά την αύξηση του ωραρίου όλων των εκπαιδευτικών ΔΕ το 2013 (ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, 2013) που περιόρισε τότε δραστικά τον αριθμό των αναπληρωτών. Αυτό το ποσοστό πιθανώς είναι πιο αυξημένο σε δυσπρόσιτες περιοχές και σε συγκεκριμένες δομές πχ Ειδική Αγωγή, Μουσικά Σχολεία, κ.ά., αλλά δεν υπάρχουν ακόμη συγκεκριμένα στοιχεία.

ΑΝΑΛΟΓΙΑ ΜΟΝΙΜΩΝ-ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ

Οι αναπληρωτές είναι πλέον πάνω από το 10% των εκπαιδευτικών που δουλεύουν στη Δευτεροβάθμια, όπως φαίνεται στο Διάγραμμα 10:

ΑΝΑ ΔΟΜΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ

Οι περισσότεροι αναπληρωτές Δευτεροβάθμιας (πάνω από τους μισούς)  δουλεύουν στη Γενική Αγωγή, αν και η αναλογία μονίμων-αναπληρωτών είναι δυσμενέστερη στην Ειδική Αγωγή. Μια γενική εικόνα της κατανομής ανα δομή εκπαίδευσης είναι αυτή που φαίνεται στο Διάγραμμα 11:

ΑΝΑ ΕΡΓΑΣΙΑΚΗ ΣΧΕΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ

Η πλειοψηφία των αναπληρωτών είναι πλήρους ωραρίου στη Δευτεροβάθμια αλλά οι μειωμένου ωραρίου είναι τριπλάσιοι σε ποσοστό από την Πρωτοβάθμια, όπως φαίνεται στο Διάγραμμα 12:

ΑΝΑ ΚΛΑΔΟ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ

Ανά Ειδικότητα/Κλάδο κατανέμονται όπως μας δείχνει ο Πίνακας 2, με την πλειοψηφία να ανήκει στους κλάδους ΠΕ02 (Φιλολόγων), ΠΕ03 (Μαθηματικών) και ΠΕ04 (Φυσικών Επιστημών) όπως φαίνεται στο Διάγραμμα 13 και στο Διάγραμμα 14:

Πίνακας 2: Αναπληρωτές Δευτεροβάθμιας ανά κλάδο

ΣΥΝΤΟΜΗ ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ-ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ

 

Από τα στοιχεία  που εξετάστηκαν πριν, μια τελική σύγκριση (Πίνακας 3) δείχνει τα εξής σε κάποιες βασικές κατηγορίες:

Ευχαριστώ τους δύο αιρετούς Β.Παληγιάννη και Ν.Κορδή για τα πολύτιμα στοιχεία!

Πηγές

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ. (2013, 05 09). ΦΕΚ Α 107/2013, ΝΟΜΟΣ 4152. Ανάκτηση από ΕΘΝΙΚΟ ΤΥΠΟΓΡΑΦΕΙΟ: https://tinyurl.com/khd7pef

ΚΟΡΔΗΣ, Ν. (2017, 11 28). Η Δευτεροβάθμια Eκπαίδευση στην Ελλάδα το 2017. Ανάκτηση από http://nekordis64.blogspot.gr: https://tinyurl.com/yd23fl89

ΚΟΡΔΗΣ, Ν. (2018, 02 19). Πόσες προσλήψεις έχουν γίνει έως τώρα στη Β/θμια Εκπαίδευση. Ανάκτηση από xenesglosses.eu: https://tinyurl.com/ycsfgnz7

ΠΑΛΗΓΙΑΝΝΗΣ, Β. (2018, 02 25). Σε «ομηρία» 15.165 αναπληρωτές Π.Ε - Αναγκαία η μονιμοποίηση τους. Ανάκτηση από alfavita.gr: https://tinyurl.com/yaoumb8e

ΤΟΥΛΓΑΡΙΔΗΣ, Κ. (2016, 05 06). Αναπληρωτές: πώς και από πού θα κόψει. Ανάκτηση από alfavita.gr: https://tinyurl.com/ya2o2s9c

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΛΕΣΧΗ

bottom of page